15:53:00

Najmroczniejsze umysły skrywają się za fasadą najzwyklejszych twarzy. Mroczne Umysły

Tytuł: Mroczne Umysły
Autor: Alexandra Bracken 
Wydawnictwo: Moon drive (otwarte) 

 Unicestwić Amerykę może bardzo silny władca, bardzo silnego państwa. Nikt nie wpadłby na to, że mogą zrobić to dzieci... Stany odkryły, że u dzieci w wieku od 8 do 14 lat rozpowszechnia sie choroba OMNI. Dzieci zaczęły masowo umierać a te które przeżyły zaskakiwały niesamowitymi i nierealnymi zdolnościami. Rząd postanowił stworzyć "Rechabilitacyjne'' ośrodki które miały na celu pomóc dzieciom wrócić do zdrowia. Miały... Młodzieńców w ośrodkach podzielono na 5 kolorów, od najmniej niebezpiecznych po prawdziwe zagrożenia. Zieloni, Niebiescy, żółci, czerwoni i pomarańczowi. Pomarańczowi potrafią wkradać się do ludzkich umysłów, zmieniać lub usuwać wspomnienia oraz kontrolować zachowania, dlatego od razu zostali unicestwieni.

 Ruby formalnie jest jest zieloną, ale tak na prawdę to pomarańczowa. Przez sześć lat udało jej się to ukryć. Teraz jej bezpieczeństwo stanęło na skraju przepaści.

Przepraszam za niewyraźne zdjęcie :)

Jesteśmy wyjątkowi nie ze względu na to, kim jesteśmy, ale ze względu na to, kogo mogą z nas zrobić.

Fabuła: 4/5
Bohaterowie: 3/5
Styl autorki: 3/5 
Oprawa wizualna: 5/5 
Razem: 15/20 

Ta książka zapowiadała się na prawdę świetnie. Fabuła bardzo mi się podobała. Niestety małe zastrzeżenia mam co do stylu autorki ponieważ w pewnych momentach pomimo opisów nie byłam w stanie wyobrazić sobie gdzie znajdują się bohaterowie. Opisy były niestety trochę niezrozumiałe. Wydaje mi się, że autorka miała wszystko w głowie idealnie lecz niestety nie przekazała tego czytelnikowi. 

 Nie, oni nie lękali się o dzieci, które mogły umrzeć. Nie martwili się pustką, którą miały po sobie pozostawić. Oni bali się nas – tych, którzy przeżyli.

Bohaterowie podobali mi się poza jedną osobą... główną bohaterką. Strasznie denerwowało mnie to, że Ruby robiła pewne rzeczy, później się okazało, że to było głupie, żałowała i mówiła, że nigdy nie zrobi czegoś tak głupiego a później robi coś jeszcze głupszego. Czasem miałam ochotę ją rozszarpać! 

Książka w miarę mi się podobała. Miała kilka minusów ale posiada też dobre strony ;) Zapraszam was na facebooka, instagrama (Klaudusia_blue_monster) i snapchata (zaczytanadynka)  :) Miłego czytania i Pozdrowionka :*

 

2 komentarze:

  1. Czytałam i podobała mi się, ale słyszałam, że potem będzie tylko gorzej. Chyba nie sięgnę prędko po kontynuację ;)
    Ale główna bohaterka nie irytowała mnie, wręcz przeciwnie, uważam ją za całkiem dobrze wykreowaną postać ^^
    Zapraszam do mnie na nową recenzję drugiej części "Klątwy tygrysa"! BEZ SPOILERÓW

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo nie wiem czy w najbliższej przyszłości sięgnę po kontynuację ;)

      Usuń

Copyright © 2014 Zaczytana , Blogger