21:56:00

Po prostu żyj dobrze. Po prostu żyj. Zanim się pojawiłeś Jojo Moyes

Tytuł: Zanim się pojawiłeś 
Tytuł oryginalny: Me before you
Autor: Jojo Moyes 
Wydawnictwo: Świat książki 

Lou Clark ma 26 lat i mieszka w małym Angielskim miasteczku. Dziewczyna z dnia na dzień traci pracę w kawiarni i ze względu na problemy finansowe swojej rodziny jest w stanie przyjąć każdą pracę. Z tego powodu dociera do domu Willa, który cierpi na paraliż czterokończynowy. Lou ma być nie tylko jego opiekunką, ale i towarzyszką. Mama Willa jest w stanie zrobić wszystko, żeby jej syn miał w sobie znów dawną radość i chęć do życia i wierzy, że dziwnie ubierająca się Lou jest w stanie to zrobić. Dziewczyna zaczyna zastanawiać się czy naprawdę kocha swojego chłopaka Patricka. Jest całkowicie zaangażowana w swoją pracę i Will Traynor bardzo ją intryguje.



 Dziewczyna chce dowiedzieć się jaki był Will przed wypadkiem motocyklowym? Był to zamożny i dobrze ustawiony chłopak pasjonujący się motocyklami z piękną dziewczyną i przygodowym życiem. Uwielbiał podróże i to jak patrzą na niego dziewczyny kiedy siedzi w paryskiej kawiarni. Jego choroba sprawiła, że jego życie wywróciło się do góry nogami. Ale czy odwróci się z powrotem kiedy dobrze pozna zabawną Lou Clark?

''Człowiek ma tylko jedno życie. I właściwie ma obowiązek wykorzystać je najlepiej, jak się da.''



Fabuła: 5/5
Bohaterowie: 5/5
Styl pisania: 4/5 
Oprawa wizualna: 4/5 
Razem: 18/20 

Wielu z was może teraz pomyśleć ''Tak wysoka nota za taki oklepany opis?'' Ale to nie jest zwykła książka. Przyznam się wam, że chyba pierwszy raz czytałam taki prawdziwy romans. Ja zazwyczaj lepiej czuję się w fantasy albo młodzieżówkach. Ale muszę z czystym sercem przyznać, że ta powieść jest po prostu genialna. Na początku nie byłam do tej książki przekonana, Ale później po prostu zżyłam się z główną bohaterką! Nie była to taka naiwna głupiutka dziewczyna tylko na prawdę bardzo przyjemna i dobrze wykreowana bohaterka. Jojo Moyes stworzyła niesamowicie realistycznych bohaterów. 

''Ale jeśli się kogoś kocha,to chyba nie powinno się odpuszczać.''

Styl pisania nie wyróżniał się chyba niczym szczególnym. Był przyjemny, ale niczym nie zachwycający. Do oprawy wizualnej można mieć jakieś zastrzeżenia jeśli chodzi o to pierwsze wydanie, które ja osobiście czytałam, natomiast filmowa okładka jest po prostu cudna! Muszę jeszcze wspomnieć, że ta książka może czuć się wyróżniona, bo to chyba pierwsza książka, którą czytałam w nocy. Uwierzcie mi mimo zmęczenia po prostu nie mogłam jej odłożyć i spokojnie zasnąć. Przyznać się chyba trzeba, że płakałam przy niej jak chyba nigdy przy żadnej książce. 

Serdecznie wam polecam przeczytać ''Zanim się pojawiłeś'' a jak już to zrobicie to koniecznie obejrzyjcie film o tym samym tytule, bo jest tak samo dobry jak książka! :D Życzę wam miłego wieczoru (zależy kiedy to czytacie :D ) i miłego czytania! Muah :* 






3 komentarze:

  1. Ych, Moyes zaraz wyjdzie mi z lodówki! Muszę ją przeczytać, po prostu muszę, inaczej kompletnie się załamię, bo chyba wszyscy oprócz mnie wiedzą o co chodzi w tej historii. Świetna recenzja, krótka, acz treściwa :-) Obserwuję.
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Dworu cierni i róż"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią przeczytam recenzję ponieważ aktualnie czytam ''Dwór cierni i róż'' :D

      Usuń
  2. Ta książka już zdecydowanie za długo leży na półce i czeka na mnie :D

    Pozdrawiam
    http://bojakochamczytacksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Zaczytana , Blogger